• Реформа Ужгородського Водоканалу

    Одним з найпроблемніших комунальних підприємств м. Ужгород є КП «Водоканал». Активісти ДемАльянсу давно займаються розробкою пропозицій для покращення роботи цього підприємства. Так, спільно з Громадською радою при УМР неодноразово були проведені громадські слухання з приводу покращення послуг водопостачання у м. Ужгороді.

    IMG_0467

    Активісти з 2014 року займається питанням прозорого формування тарифів на водопостачання та водовідведення: у ході проведення аудиту КП «Водоканал» нею було здійснено аналіз формування тарифу; організовано 18.02.2015 року перші громадські слухання, які висвітлили недоліки в роботі КП «Водоканал» та запропоновано шляхи вирішення виявлених недоліків. У 2014 році юристи ДемАльянсу подали позов до суду про відміну завищеного тарифу на воду; розроблено пропозиції з метою підвищення ефективності роботи комунального підприємства КП «Водоканал м. Ужгорода», а саме – вказано на нагальні дії, яких слід вжити територіальній громаді, місцевій владі, керівництву комунального підприємства.

    Значним досягненням активістів ДемАльянсу стало втілення водоканалом міста рекомендованих ними пропозицій, а саме: у травні 2015 року запущено абонентський відділ, для ряду вулиць відновлено цілодобове водопостачання, а з 15 вересня 2015 року запускається цілодобове постачання для всього міста.

    Наступні громадські слухання було проведено 3 вересня 2015 року, на яких директор КП «Водоканал м. Ужгорода» – Станіслав Карташов доповів про роботу підприємства перед мешканцями міста в Ужгородській міській раді. Керівник підприємства надав інформацію про використання коштів, виділених на сесії Ужгородської міської ради в лютому цього року, у розмірі 3,8 мільйони гривень. Ці кошти використано на: ремонти, реконструкції та заміни обладнання; на аудит фінансово-господарської діяльності за минулі періоди та на погашення боргів перед ПАТ «Закарпаттяобленерго».

    Станіслав Карташов прозвітував і про кошти, виділені депутатами міськради в серпні цього року: 1,5 мільйона гривень – на погашення різниці тарифу за електроенергію та сплату боргів ПАТ «Закарпаттяобленерго» та 951 тисяча гривень – на погашення податкової заборгованості, яка склалася станом на 2015 рік.

    До позитивних змін, ініційованих активістами ДемАльянсу доречно додати й створення абонентського відділу – «Єдине вікно» та формування процедури реструктуризації боргів населення перед КП «Водоканал».

    «Влітку зазвичай відзначаються низькі розрахунки населення за спожиті послуги. Проте робота КП «Водоканал м. Ужгород» дала свої результати. Так, у порівнянні з минулим роком сплата в літні місяці вища на 8 %. Люди активно реструктуризовують накопичений борг», – доповів Станіслав Карташов.

    Нагадуємо, що 5 вересня м. Ужгород в тестовому режимі переведуть на цілодобове водопостачання, а з 15 вересня – у постійному режимі. Розрахунки реалізації води буде проведено після того, як люди призвичаяться до цілодобового постачання. В ході реалізації нововведення ми зіштовхнулися з тим, що лише 78 % населення забезпечено лічильниками.

    Активісти ДемАльянсу  стверджують, що за досить короткий час підхід до системи водопостачання та водовідведення в місті значно покращився. Якщо так відбуватиметься й надалі, то ужгородці отримуватимуть максимально якісний продукт. Наразі ведуться переговори з фахівцями Словацької Республіки про залучення донорів для встановлення новітніх очисних споруд по водовідведенню.

    Facebook Comments

Leave a reply.